تاثیرات دوستی بر تحصیل فرزندمان

دغدغه ی بسیاری از والدین وضعیت تحصیلی و شبوه درس خواندن فرزندان خود است. اما می توان به دغدغه ای بزرگتر اشاره کرد و آن چگونگی انتخاب فرزندانمان در مورد دوستانش و تاثیراتی که آنان  بر او می گذارند است.

چه بخواهیم و چه نخواهیم فرزند ما روزی وارد اجتماع خواهد شد، با افراد غریبه صحبت و تبادل نظر خواهد کرد و از آن ها چیزهایی را خواهد آموخت. اما این به تربیت فرزند ما مربوط است که چگونه دوست خود را پیدا کند، چگونه با مردم رفتار کند و چگونه خوب را از بد تشخیص دهد.

پیامد های انتخاب غلط یک دوست در ابعاد و رمینه های مختلفی خود را بروز می دهد اما بحث امروز ما در زمینه تحصیلی می باشد.

طبق آخرین آماری که مشاوران تحصیلی ما در مرکز مشاوره تحصیلی به دست آورده اند، بیشتر دانش آموزان افت تحصیلی خود را از اواسط دوره راهنمایی شروع کرده و تا مقاطع دیگر ادامه می دهند. بسیاری از آنان به خود آمده و وضعیت تحصیلی خود را سرو سامان می بخشند اما بعضی دیگر دچار افت شدید، ترک تحصیل و عواقب آن می شوند.

بسیار بوده است کسانی که با معدل های بالا و ضریب هوشی عالی درس می خوانده اند و یا با رتبه ای فوق العاده وارد دانشگاه های معتبر شده اند اما با یک انتخاب اشتباه تمام آینده خود را به باد داده اند.

اما هیچ وقت دیر نیست! همانطور که گفتیم بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان دوباره مسیر موفقیت را می پیمایند اما ذکر این نکته ضروری است که برای بازگشت به این مسیر نیاز به کمک و مشاوره دارند.

مشاوران تحصیلی ما با تحقیقات و تجاربی که دارند ، می توانند. خیلی سریع شما را با یک برنامه و زمانبندی دقیق به سوی موفقیت راهنمایی کنند. پس از ابتدا بکوشیم تا دوستی صالح و خوب را انتخاب کنیم اما اگر اشتباه کردیم این جمله را در ذهن خود مرور کنیم که ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است.

ارزیابی تحصیلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *