برای یادگیری، تابستان را از دست ندهیم

مهارت تند خوانی

اکنون شب امتحان است و دانشجویان و دانش آموزان به دو دسته تقسیم می شوند. یک دسته آنان که دروس خود را مطالعه کرده اند و اکنون می خواهن مروری سریع بر مطالب مهم داشته باشند  و دسته دیگر کسانی که با انبوهی از مطالب خوانده نشده برای امتحان مواجه هستند و نمی دانند چه کنند!

امیدواریم که جزو دسته اول باشید اما در کل نگران نباشید چونکه با یادگیری تندخوانی می توانید مشکلات خود را حل نمایید و اصلا هم مهم نیست که جزء کدام گروه باشید!

مشاورین ما در مرکز مشاوره تحصیلی قصد دارند در این مطلب تجربیات خود را با شما در باره روشهای تند خوانی در میان بگذارند.

خواندن مطلب مورد نظر در صبح زود علاوه بر بالا بردن قدرت تمرکز،سرعت مطالعه را نیز دوبرابر می کند.

خواندن عناوین و مطالب چاپ شده روی جلد کتاب در ابتدا و انتهای کتاب ، کمک گرفتن از واژه نامه انتهای کتاب ، اولویت بندی مطالب از پر اهمیت تا کم اهمیت، در نظر گرفتن عنوان هر فصل و سپس طرح سؤالات متفاوت در ذهن، محیط مطالعه و تمرکز کافی از روش های تند خوانی به شمار می آیند.

شما می توانید با برقراری تماس با مشاورین ما و طرح سوالات خود روش های دقیق تری از تند خوانی را یاد بگیرید و خود را از شرّ استرس امتحان رها سازید.

ارزیابی تحصیلی

2 دیدگاه دربارهٔ «مهارت تند خوانی»

  1. با عرض سلام. رشته کارشناسی من الکترونيک و ميخواستم برای آزمون ارشد دولتی در رشته برق-کنترل خودمو اماده کنم. ايا برای آزمون که در بهمن ماه هست ميرسم تا دروس را مطالعه کنم؟يا اينکه وقت کم ميارم. در ضمن من شاغلم.

    1. دکتر مهرآرا بهرامی

      سلام باتوجه به این که شاغل هستین کارتون سخت میشه خصوصا برای رشته ای که انتخاب کردید
      اما میتونید با یک برنامه ریزی دقیق جلو برید و درس ها رو مطالعه کنید اما توجه داشته باشید یک ماه آخر رو حتما به دوره و تست زنی بپردازید
      تقریبا شش ماه وقت دارید میتونید بهترین استفاده رو ازش ببرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *