دزدی انرژی چیست؟

“معضل اجتماعی روز، که اکثر مردم با آن
درگیر هستند”

وقتی کم میاریم کمبود انرژی داریم به جای دریافت انرژی تمیز از غذاها، طبیعت، درختان خورشید، ورزش، مدیتیشن و… دست به دزدی انرژی میزنیم و از دیگران انرژی میگیریم.برای مثال هنگام درس خواندن برای کنکور سراسری خیلی از دوستان همو گول میزنند و میگن که من درس نخوندم اصلا و بیخیال شدم که طرف مقابل از انرژیش کم بشه و از خوندن برای کنکور سراسری نا امید بشه تا ما بتونیم بهتر درس بخونیم و ازش جلو بزنیم

راههای دریافت انرژی پاک در مواقعی که کمبود انرژی داریم:

1-خواب
2-غذای سالم و تازه
3-استراحت
4-تفریح
5- مدیتیشن (تمرکز )
6- طبیعت، نورخورشید، گیاهان، حیوانات
و غیره…
روش انرژی گرفتن درست از این منابع هست ولی گاهی از دیگران سعی میکنیم کسب انرژی یا دزدی انرژی کنیم.

چهار طریق برای دزدی انرژی هست؛
چهار دسته آدم و رفتار:

1- افراد ظالم یا پرخاشگر:
این دسته با خشم، داد و فریاد و ترساندن دیگران و در رو به هم کوبیدن و غیره… از دیگران انرژی میگیرند.

2- افراد مظلوم یا قربانی:
با مظلوم نمایی و دردل کردن و از غصه و گرفتاریها حرف زدن، ما رو وادار به دلسوزی میکنند و معمولا” آخر صحبتها میگند آخیش خیلی سبک شدم باهات حرف زدم.

این افراد هدفشون از بازگو کردن مشکلات راهنمایی و کمک گرفتن نیست چون شما هرچی بگید آنها کار خودشان رو میکنند و فقط میخواهند کمبود انرژیشون رو با جلب دلسوزی شما جبران کنن.

3- افراد غرغرو یا بازپرس:
با نق زدن، ایرادگیری، بهانه گیری و توجیه کردن و یا از دیگران سوال زیاد پرسیدن دزدی انرژی میکنند.

4- افراد منزوی یا مرموز:
این افراد قوی ترین دزدان انرژی هستند و بیشترین آسیب رو میتوانند بزنند.

قهر میکنند و حرف نمیزنند و ناخودآگاه میخوان با اینکار توجه ما را جلب و از ما انرژی بگیرن و یا هاله ای از ابهام به دور خود درست میکنند و فکر مارو به خود مشغول می کنند.

حالا دو تا مساله هست اول اینکه چطور به خودمون کمک کنیم دزدی انرژی نکنیم و دوم اینکه در برابر این افراد چه موضعی بگیریم که نتوانند از ما انرژی بدزدند!

یادتون باشه هر وقت دارید داد، میزنید یا ناله و غرغر میکنید و یا میخواهید الکی دردل کنید یا ایراد بگیرید و بهونه گیری کنید یا قهر کنید
سریع به خودتون بگید؛

مشاوره تحصیلی

من کم آوردم و نیاز به انرژی دارم اما نیاز، نیست دزدی انرژی کنم و سعی می کنم از راه سالمش کمبودم رو جبران میکنم و پس از آن با خودمون خلوت کنیم، استراحت کنیم، یه موزیک شاد، یکم پیاده روی در طبیعت، مطالعه و مدتیشن…

شایدهم نیاز به خواب یا غذا داریم و همین آگاه شدن بزرگترین کمک رو میکنه.

حالا قدم دوم در مورد آدمهایی که کمبود انرژی دارن در مواجه با اونها چه کنیم:

به خودت بگو اون کم آورده؛

چون ناخودآگاه ممکنه از کودکی یاد گرفته باشه که مثلا از مکانیسم های گفته شده در بالا کسب انرژی کنند و تو خانواده اش مرسوم شده باشه.

و در کل خیلی ساده از وقتی به این قضیه آگاه شدیم دیگه وارد بازی آنها نمی شویم و اگر گوش شنوا داشته باشند ، بدون کنایه میتونیم براشون آروم شرح بدیم که کارشون با ما چی کار میکنه و چطور انرژی دو طرف تخلیه میشه یا اگه تشخیص دادید مقاومت می کنند و نمیپذیرند و سکوت کنید.

همین که دیگه وارده بازی نمی شو یم ، خود بزرگتربن کمک به رها شدن از این مکانیسم های غلط است.

البته اوایل از اینکه می ببینند مکانیسمشون جواب نمیده و دستشون رو شده، ممکنه ناراحت و عصبی بشن و ممکنه حتی ما را متهم به بی احساسی و …. بکنند.

ولی ما که میدونیم برای شفای این مکانیسم چی کار داریم میکنیم ، بدونه وارد بازی شدن ، کار درست را انجام میدیم

البته خیلی،آسان نیست ، تو یه جمعی که همه همیشه به یه مدل رفتار کردن ، شما متفاوت عمل کنید و متفاوت عمل کردن شجاعت و آگاهی و شهامت میخواهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *