تدریس خصوصی، آخرین انتخاب

مطالعه، عادت دوران کودکی

همانطور که می دانید میزان مطالعه در ایران بسیار پایین بوده و در واقع بازار کناب و کتابخوانی بسیار کساد است. اگر از اکثر جوانان و دانشجویان ایرانی بپرسید همان کتب درسی خود را نیز با اکراه و به زور می خوانند. یکی از دلایل و شاید اصلی ترین دلیل کمبود مطالعه در زندگی ما ایرانیان ، عدم عادت به این کار در دوران کودکی می باشد. مطالعه می تواند به عنوان یک عادت خوب در ذهن کودکان نهادینه شده و باعث پیشرفت سطح فرهنگی در آینده شود. کمبود میزان مطالعه در کشور باعث عقب افتادن، پایین آمدن سطح درک و فرهنگ مردم و در نتیجه عدم پیشرفت می شود.

حال برای اینکه بتوانیم کودکان خود را به مطالعه عادت دهیم چه باید بکنیم؟

همانطور که می دانید کودکان با چشمانشان فکر می کنند البته باید حساب بعضی از بچه های این دوره زمانه را جدا کرد زیرا هوش و قدرت فکر آنان بسیار پیشرفته می باشد. به هر حال برای جلب توجه کودکان در سنین پایین می بایست کتاب هایی با محتوای شاد و البته آموزنده نوشته شده و همراه با رنگ و لعابی خاص و شکل های متنوع با جلدهایی رنگی روانه بازار کرد تا جلب توجه کرده و کودکان را کجاب کند تا والدین آن کتاب را خریده و حس اشتیاق را در فرزندان خود برانگیزند. سپس آنان را به خواندن حداقل یک کتاب داستان کوتاه در هفته عادت دهند. پس از مدتی می بینید که فرزندان شما دیگر بدون خواندن کتاب خوابشان نبرده و روزشان شب نمی شود.در آینده خواهید دید همان فرزندان شما که در دوران کودکی کتاب خوان خوبی بودند در دوران جوانی نیز علاقه شدیدی به خواندن کتاب دارند.

پس توصیه مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی این است که برای داشتن فرزندانی با قدرت حافظه بالا و با میزان مطالعه زیاد از کودکی به او بیاموزید که کتاب بهترین دوست او می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *