چگونه گوشی را ترک کنیم و درس بخوانیم

چگونه گوشی را کنار بگذاریم و درس بخوانیم

اگر این سوالات برای شما مطرح است، حتما مطالعه کنید. چگونه گوشی را ترک کنیم و درس بخوانیم ؟ چگونه گوشی را کنار بگذاریم و درس بخوانیم ؟ چگونه از گوشی دوری کنیم و درس بخوانیم ؟

آیا این آشنا به نظر می رسد؟

هفته آینده یک امتحان بزرگ در پیش دارید، بنابراین می دانید که زمان آن رسیده است که کتاب ها را امتحان کنید.

پشت میز مطالعه خود می نشینید و شروع به مرور یادداشت های خود می کنید.

پنج دقیقه بعد، تلفن شما خاموش می شود. این یک پیامک از پسر عمویت لیلی است. او در مورد سفر خانوادگی که بعد از امتحان می روید می پرسد.

پس از تبادل شش پیامک با لیلی، به زمان نگاه می کنید. 15 دقیقه گذشت!

تلفن خود را کنار می گذارید و به خواندن یادداشت های خود باز می گردید. 10 دقیقه بعد، میل ناگهانی و طاقت فرسا برای بررسی فید اخبار فیسبوک خود پیدا می کنید.

شما فقط قصد دارید چند دقیقه را در فیس بوک بگذرانید، اما در نهایت سه آلبوم عکس را مرور می کنید، روی چهار وضعیت نظر می دهید و دو ویدیو را تماشا می کنید.

شما تصمیم می گیرید وضعیت خود را به روز کنید: «معضل زندگی: برای امتحان مطالعه کنید یا فیس بوک را بررسی کنید. فیس بوک برنده می شود.» همه اینها 20 دقیقه دیگر از شما وقت می گیرد.

من مطمئن هستم که قبلاً چنین چیزی برای شما اتفاق افتاده است. زمانی که دانشجو بودم این اتفاق برای من افتاد و اکثر دانشجویانی که با آنها کار می‌کنم به من می‌گویند که این اتفاق خیلی زیاد برایشان می‌افتد.

اما امیدی هست تکنیک های ساده ای وجود دارد که می توانید از آنها برای پیروزی در جنگ علیه عوامل حواس پرتی استفاده کنید.

چگونه گوشی را کنار بگذاریم و درس بخوانیم
چگونه گوشی را کنار بگذاریم و درس بخوانیم

در اینجا شش نکته برای شما آورده شده است:

1. گوشی خود را در حالت بی صدا قرار دهید و آن را در انتهای دیگر اتاق قرار دهید.

اگر صاحب یک گوشی هوشمند هستید، می دانید که چقدر می تواند حواس شما را پرت کند. فیس بوک، توییتر، ایمیل، پیام های متنی و بله، کل اینترنت در دسترس شماست.

حتی یک گوشی غیرهوشمند هم می تواند به شدت حواس پرت کننده باشد!تبلیغات

به این ترتیب، توصیه می‌کنم – در شروع جلسه مطالعه – تلفن خود را در حالت بی‌صدا قرار دهید و آن را دور از خود قرار دهید. ترجیحاً باید آن را در انتهای دیگر اتاق قرار دهید.

به این ترتیب در حین مطالعه با تماس تلفنی یا پیامک قطع نمی شوید. وقتی استراحت می کنید همیشه می توانید هر 30 یا 45 دقیقه گوشی خود را چک کنید.

اگر با خودتان صادق باشید، اعتراف خواهید کرد که تعداد کمی از پیام‌های متنی و تماس‌های تلفنی که دریافت می‌کنید نیاز به پاسخ فوری دارند، بنابراین منطقی است که وقتی استراحت می‌کنید با طرف مقابلتان تماس بگیرید.

2. دسترسی به اینترنت خود را خاموش کنید.

ممکن است قصد داشته باشید از رایانه خود برای کار استفاده کنید، اما در عوض می توانید به راحتی خود را در فیس بوک یا یوتیوب بیابید. (شما می دانید منظورم چیست. 🙂 )

هنگامی که از رایانه خود استفاده می کنید، شبکه جهانی وب به معنای واقعی کلمه فقط یک کلیک با شما فاصله دارد. برای مقاومت در برابر این وسوسه به خود اعتماد نکنید. قبل از شروع جلسه مطالعه، دسترسی به اینترنت خود را خاموش کنید.

اگر نیاز به دسترسی به برخی منابع آنلاین دارید، قبل از اینکه دسترسی به اینترنت خود را خاموش کنید، تمام اطلاعات لازم را در ابتدای جلسه خود دانلود کنید.

اینترنت ابزاری است که هم قدرت سرگرمی و هم آموزش دارد. با خاموش کردن دسترسی به اینترنت در زمانی که زمان تمرکز است، از قدرت اینترنت به طور موثر استفاده می کنید.

3. زمانی که می خواهید حواس تان پرت شود، نفس عمیق بکشید.

حواس پرتی ها به صورت موجی می آیند. اشتیاق به تماشای تلویزیون، تمیز کردن اتاق (مطمئنم من تنها کسی نیستم که می‌خواهم اتاقم را وقتی زمان کارآمد بودن است پاک کنم، درست است؟) و چک کردن تلفنتان ناگهان به شما حمله می‌کند – و اغلب ممکن است اینطور باشد. غافلگیر کننده.

اما این میل‌های شدید فقط برای مدت کوتاهی دوام می‌آورند. اگر بتوانید در برابر آن موج اولیه مقاومت کنید، می توانید به جای تسلیم شدن در برابر وسوسه، به مطالعه ادامه دهید.

در اینجا نحوه مبارزه با میل به شما آمده است: چشمان خود را ببندید. دو ثانیه نفس بکشید، سپس به مدت دو ثانیه نفس خود را بیرون دهید. اگر این میل همچنان ادامه داشت، آن را تکرار کنید تا برطرف شود.تبلیغات

با استفاده از این تکنیک ساده، چهار تا هشت ثانیه را صرف تنفس عمیق خواهید کرد و پس از آن به کار خود باز خواهید گشت. اگر از این تکنیک استفاده نکنید، احتمالاً به مدت 15 دقیقه یا حتی بیشتر حواس‌تان پرت می‌شود.

4. از خانواده و دوستان بخواهید که به شما حریم خصوصی بدهند.

من مطمئن هستم که قبلاً در دوران تحصیل برای شما چنین اتفاقی افتاده است:

  • مامانت اومده بود ازت در مورد روزت بپرسه
  • دوست شما برای چت آمد
  • برادر کوچکترتان برای انجام تکالیفش از شما کمک خواست
  • خواهرت ازت راهنمایی خواست

لیست ادامه دارد.

اشتباه نکنید؛ روابط مهم هستند من کاملاً معتقدم که از بسیاری جهات، کیفیت روابط شما کیفیت زندگی شما را تعیین می کند.

اما زمانی که در حال مطالعه هستید، وقفه ها می توانند به ویژه مختل کننده باشند.

درست قبل از شروع جلسه مطالعه، توصیه می‌کنم به سراغ افرادی بروید که احتمالاً مزاحم شما می‌شوند و چیزی شبیه به این بگویید: «هفته آینده امتحان دارم، بنابراین باید تمرکز کنم. لطفاً برای دو ساعت آینده به من حریم خصوصی بدهید و صحبت را قطع نکنید، مگر اینکه واقعاً چیزی فوری باشد؟»

وقتی چنین تلاش عمدی انجام می دهید تا از دیگران بخواهید به حریم خصوصی شما و تعهد شما به برتری تحصیلی احترام بگذارند، احتمالاً این احترام را به شما نشان می دهند.

5. حداقل 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید.

به عنوان یک دانش آموز، خواب کافی تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. همیشه تکالیف زیادی برای انجام دادن، پروژه های زیادی برای کار کردن، فعالیت های زیادی برای شرکت در آنها، دوستان زیادی برای معاشرت و مهمانی های زیادی برای رفتن وجود دارد.

در مقایسه با همه این موارد، خواب بسیار بی اهمیت به نظر می رسد!

اما اگر می خواهید عملکرد تحصیلی خوبی داشته باشید، خواب حیاتی است. این یک واقعیت علمی ثابت است که خواب بر حافظه، تمرکز و عملکرد مغز شما تأثیر می گذارد. اگر به اندازه کافی نمی خوابید، خود را برای موفقیت در زندگی دانشجویی آماده نمی کنید.

وقتی کم خواب هستید، به راحتی حواس تان پرت می شود.

در اینجا چند راه وجود دارد که به شما کمک می کند زودتر بخوابید:

  • یک برنامه روتین شبانه قبل از خواب داشته باشید
  • در پایان روز با خواندن کتاب آرام شوید
  • بعد از ساعت 3 بعد از ظهر کافئین ننوشید
  • هر روز در ساعت معینی به رختخواب بروید
  • یک زنگ شبانه تنظیم کنید تا به شما بگوید زمان خواب است (این برای من بسیار مفید بوده است!)

6.  از ابزاری مانند Asana.com استفاده کنید تا به شما در اولویت بندی وظایف کمک کند.

( Asana.com برای گفتن این حرف به من پولی نداد، قول می دهم.)

Asana.com یک ابزار مبتنی بر وب است که به شما امکان می دهد پروژه ها را به راحتی مدیریت کنید و وظایف را اولویت بندی کنید.

من از نیم سال پیش استفاده از Asana.com را شروع کردم و متوجه شدم که برای سازماندهی زندگی من مفید است.

دانش‌آموزان اغلب هنگام فکر کردن به سایر وظایفی که باید انجام دهند، حواسشان پرت می‌شود. آنها شروع به تعجب می کنند که آیا باید به جای آن روی تکلیف دیگری کار کنند یا برای آزمون دیگری مطالعه کنند. این امر آنها را از تمرکز بر روی کار مورد نظر باز می دارد.

با استفاده از ابزاری مانند Asana.com، می‌توانید از تمام وظایف، پروژه‌ها و سایر تعهدات خود مطلع باشید. با یک رویکرد سیستماتیک به سمت مدیریت کار، از هر جلسه مطالعه بهترین استفاده را خواهید برد.

چگونه گوشی را کنار بگذاریم و درس بخوانیم

در دنیایی که به‌طور فزاینده‌ای از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و اینترنت پرسرعت متصل می‌شویم، همه جا حواس‌پرتی را پرت می‌کنند.

شما باید تلاشی عمدی و متعهدانه انجام دهید تا در کار خود بمانید. امیدوارم این شش نکته به شما در تلاش برای تبدیل شدن به یک دانش آموز شاد و موفق کمک کند!

چگونه از گوشی دوری کنیم و درس بخوانیم

این مراحل ساده به شما کمک می کند تا اینقدر گوشی خود را چک نکنید

  • مطالعات نشان داده است که صرف زمان زیاد در تلفن برای تمرکز و سلامت روان شما مضر است.
  • با شروع سال 2018، چند راه آسان برای ایجاد عادات دیجیتالی بهتر وجود دارد.
  • سعی کنید اعلان‌ها را خاموش کنید، تلفن خود را از اتاق خواب بیرون بیاورید و حتی در مقیاس خاکستری روشن کنید.
چگونه گوشی را کنار بگذاریم و درس بخوانیم
چگونه گوشی را کنار بگذاریم و درس بخوانیم

من زمان زیادی را با تلفنم می گذرانم، و احتمالا شما هم همینطور.

لری روزن، استاد روانشناسی و نویسنده کتاب The Distracted Mind ، به CNBC می گوید : ”بیشتر مردم هر 15 دقیقه یا کمتر تلفن خود را چک می کنند، حتی اگر هیچ هشدار یا اعلانی نداشته باشند.” ما این لایه اضطراب را پیرامون استفاده از فناوری ایجاد کرده‌ایم، که اگر آن‌طور که فکر می‌کنیم بررسی نکنیم، فرصت را از دست می‌دهیم.»

تحقیقات روزن نشان داده است که علاوه بر افزایش اضطراب، اجبار به بررسی اعلان‌ها و فیدها در توانایی تمرکز افراد اختلال ایجاد می‌کند.

علاوه بر اتلاف وقت، مشکلات روانی نیز وجود دارد که از صرف زمان زیاد روی تلفن شما ناشی می شود. چندین مطالعه نشان داده اند که رسانه های اجتماعی می توانند برای سلامت روان شما مضر باشند و فیس بوک سال گذشته اعتراف کرد که استفاده غیرفعال از شبکه اجتماعی خود می تواند مردم را در خلق و خوی منفی قرار دهد. محققان هنوز در تلاشند تا دریابند که هدایت اینهمه زمان و انرژی به دستگاه های ما چه اثرات بلندمدتی دارد.

برخی از سرمایه گذاران بزرگ حتی اپل را برای توسعه ابزارهای جدید برای کمک به کاربران برای مهار اعتیاد به تلفن تحت فشار قرار می دهند و می گویند که احساس وابستگی برای سلامت طولانی مدت این شرکت بد است.

خوشبختانه، لازم نیست منتظر اپل باشید – می‌توانید به سادگی در مورد نحوه استفاده از تلفن خود آگاه‌تر شوید. اگر هوس گام‌های ملموس‌تری برای کاهش مصرف خود دارید، به‌جای اینکه «کمتر وارد فیس‌بوک شوم» یا «در حین کار اسنپ‌چت را بررسی نمی‌کنم»، در اینجا چند نکته ساده برای کمک به برنامه‌ریزی مجدد رفتار شما وجود دارد:

خود را در یک برنامه زمانبندی نگه دارید

ابتدایی ترین مرحله ای که روزن برای از شیر گرفتن گوشی خود پیشنهاد می کند، به معنای واقعی کلمه تنظیم آلارم هایی است که مشخص می کند چند وقت یکبار می توانید آن را چک کنید. با هر 15 دقیقه شروع کنید، سپس به هر نیم ساعت، هر 45 دقیقه یا هر ساعت حرکت کنید. وقتی زنگ هشدار شما به صدا درآمد، یک دقیقه را صرف بررسی همه اعلان‌ها کنید و سپس تایمر را تنظیم مجدد کنید.

روزن پیشنهاد می‌کند برای کاهش اضطراب پاسخگویی و مسئول نگه داشتن خود، به دوستان نزدیک یا خانواده بگویید که ممکن است مانند گذشته به پیام‌های آنها پاسخ ندهید.

تا جایی که امکان دارد اعلان های فشاری را خاموش کنید

لازم نیست با هر ”لایک” ای که آخرین عکس اینستاگرام شما دریافت می کند یا با پیامی مبنی بر اینکه پادکست مورد علاقه شما به تازگی یک قسمت جدید منتشر کرده است، قطع شود.

یک راه فوق‌العاده ساده برای کاهش حواس‌پرتی این است که اعلان‌های فشاری را برای هر تعداد اپلیکیشنی که می‌توانید خاموش کنید. برای کنترل تنظیمات برگزیده خود، فقط به تنظیمات > اعلان ها بروید. من شخصاً فقط اعلان‌ها را برای ایمیل، پیام‌های برنامه چت، تقویم‌هایم، و برنامه‌های کاربردی مانند Lyft یا GetAround روشن گذاشتم که فقط زمانی که از آنها استفاده می‌کنم فعال می‌شوند.

برنامه های حواس پرتی را از صفحه اصلی خود بردارید

به گفته روزن، «بسیار [استفاده از تلفن] رفتار ناخودآگاه است». ″شما از فیس بوک به اینستاگرام، بررسی آب و هوا و پیامک ها تغییر می کنید.”

اما اگر برای استفاده از آن باید به‌طور خاص به دنبال برنامه‌ای بگردید، زمان‌های «تصادفی» را که وقتی تازه شروع به ضربه زدن روی تلفن خود می‌کنید، کاهش می‌دهید.

برنامه‌هایی را که می‌خواهید خود را به استفاده از آنها تشویق کنید – مانند برنامه‌هایی برای خواندن یا یادگیری زبان جدید – در جلو و وسط قرار دهید، اما هر چیزی را که می‌خواهید زمان خود را با آن محدود کنید به پوشه‌هایی در صفحه دوم برنامه‌هایتان محدود کنید (یا اگر دارید) یک تلفن اندرویدی، کاملاً خارج از صفحه).

برای رفتن یک گام فراتر، حتی می‌توانید برنامه‌های خاصی مانند فیس‌بوک یا توییتر را به‌طور کامل حذف کنید و استفاده خود را به مرورگر وب تلفن هوشمندتان کاهش دهید.

دستگاه خود را از رختخواب بیرون بیاورید

اجازه ندهید گوشی شما آخرین چیزی باشد که در شب می بینید و اولین چیزی که در صبح چک می کنید. با استفاده از یک ساعت زنگ دار معمولی و شارژ کردن تلفن خود از دسترس خارج از دسترس، وسوسه نمی شوید که روز خود را با قرار گرفتن در بهمنی از پیام ها و به روز رسانی ها شروع کنید.

اگر بلندگوی هوشمند دارید، از آن استفاده کنید

یکی از با ارزش ترین چیزهایی که در مورد بلندگوهای هوشمند مانند Amazon Echo یا محصولات Home Google وجود دارد این است که به شما کمک می کنند زندگی بدون صفحه نمایش بیشتری داشته باشید.

از زمانی که یکی را دریافت کردم، دیگر موسیقی یا پادکست را روی تلفنم روشن نکردم و سعی می‌کنم به همه سؤالات اساسی از طریق صدا پاسخ دهم. به طور کلی، استفاده از بلندگوی هوشمند من برای کارهای زیادی که ممکن است باعث شده تا گوشی هوشمند من برای مدت طولانی‌تری از دست من دور بماند.

چگونه گوشی را کنار بگذاریم و درس بخوانیم

سعی کنید مقیاس خاکستری تلفنتان را روشن کنید

یکی از سخت‌ترین راه‌ها برای محدود کردن زمانی که صرف گوشی هوشمند می‌کنید این است که صفحه نمایش آن را بسیار کمتر میل به تماشا کنید.

Time Well Spent ، یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر تغییر روابط ما با فناوری، توصیه می‌کند تلفن خود را به رنگ خاکستری تغییر دهید تا «پاداش‌های درخشان» را که نمادهای رنگارنگ هر بار که قفل را باز می‌کنید، حذف کنید.

من این ترفند را برای دور نگه داشتن من از برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام به‌طور باورنکردنی مؤثر می‌دانم، اگرچه در نهایت چندین بار زمانی که نیاز به استفاده از Maps یا گرفتن عکس داشتم، آن را خاموش کردم.

می‌توانید با جستجو در دسته «دسترس‌پذیری» تنظیمات تلفن خود، مقیاس خاکستری را روشن کنید. در آیفون، «Display Accommodations» را پیدا کنید و سپس «Color Filters» را روشن کنید. در یک دستگاه سامسونگ، «Vision» را پیدا کنید و سپس به «مقیاس خاکستری» بروید.

پاسخگو بمان

آیا می خواهید پیشرفت خود را قضاوت کنید؟

برنامه‌ای را در نظر بگیرید که عادات گوشی‌های هوشمند شما را ردیابی می‌کند، مانند QualityTime یا Moment، تا بتوانید هدف استفاده خاصی را تعیین کنید و ببینید چقدر به آن پایبند هستید.

از آنجایی که کاهش استفاده از تلفن یکی از راهکارهای خودم است، در اینجا ظاهر صفحه اصلی من قبلاً در مقایسه با اکنون چگونه است:

چگونه از گوشی دوری کنیم و درس بخوانیم ؟

تمرکز را کاهش می دهد

استفاده بیش از حد از تلفن همراه  منجر به تمرکز ضعیف می شود. بیرون آوردن تلفن در حین انجام تکالیف یا تجدید نظر می تواند عملکرد دانش آموزان را 20 درصد بدتر کند. نویسندگان این مطالعه ادامه می‌دهند که « حضور صرف یک تلفن همراه ممکن است به اندازه کافی حواس را پرت کند تا توجه را مختل کند ».

FOMO

نوجوانان اغلب ترس از دست دادن (FOMO) را تجربه می کنند. این با تلفن های همراه و ظهور رسانه های اجتماعی بدتر می شود و نیاز اجباری به دانستن آنچه دیگران انجام می دهند را تحریک می کند. کسانی که FOMO را توسعه می دهند، خلق و خوی کلی پایین تری را تجربه می کنند، اضطراب افزایش می یابد و احتمالاً تلفن خود را در طول درس یا زمان مطالعه چک می کنند.

خوشبختانه، راه هایی برای غلبه بر این FOMO وجود دارد ، مانند تمرکز بر لحظه حال، اجتناب از انجام چند کار یا محدود کردن زمان رسانه های اجتماعی.

حافظه را کاهش می دهد

پیام‌های تلفنی و اعلان‌ها باعث حواس‌پرتی می‌شوند و کارهایی مانند مطالعه را مختل می‌کنند و باعث می‌شوند اهداف کارها فراموش شوند . این برای هرکسی آشکار است که دانش آموزی را در حال بازبینی یا انجام تکالیف خود با تلفن همراه خود می بیند. یک مکتب فکری متفاوت نشان می دهد که کاهش حافظه ممکن است به دلیل امواج ساطع شده از تلفن های همراه باشد.

این توضیح می‌دهد که چرا شرکت‌کنندگان در این مطالعه که بیش از حد از تلفن همراه استفاده می‌کردند،  زمان پاسخ‌دهی کمتری در وظایف حافظه داشتند. این مطالعات دیگر  اینجا  و  اینجا  نیز خواندن جالبی دارند. نویسندگان این متاآنالیز تأیید کردند که امواج تلفن‌های همراه بر حافظه تأثیر می‌گذارند، هرچند اشاره کردند که اندازه اثر کوچک است.

دیدگاه نسبت به واقعیت را منحرف می کند

رسانه های اجتماعی دیدگاهی تحریف شده در مورد واقعیت ارائه می دهند. هیچ کس آنقدر خوشحال نیست که در فیس بوک به نظر می رسد یا به اندازه ای که در توییتر به نظر می رسد عاقل نیست. طبیعتاً، ما زندگی خود را با این واقعیت های دروغین مقایسه می کنیم. این مقایسه با دیگران می تواند استرس زا باشد و ترس از شکست را افزایش دهد. همچنین می تواند FOMO را تشویق کند.

استرس و اضطراب (چگونه گوشی را کنار بگذاریم و درس بخوانیم)

استفاده زیاد از تلفن همراه برای سلامت روانی شما مضر است. استفاده بیش از حد مداوم از تلفن همراه منجر به افزایش اضطراب، احساس تنهایی و کاهش عزت نفس می شود. اتکا به تلفن همراه همچنین می تواند باعث تحریک، ناامیدی و بی حوصلگی در صورت عدم استفاده از آنها شود.

باعث بدتر شدن خواب شما می شود

استفاده از تلفن هر روز و بیش از 20 دقیقه در یک زمان منجر به کیفیت خواب و مدت زمان ضعیف می شود . کسانی که موبایل خود را در اتاق خواب دارند مدت زمان کمتری نسبت به کسانی که ندارند می خوابند. یکی از دلایل احتمالی این است که روشنایی نور پس زمینه گوشی شما  ترشح هورمون خواب، ملاتونین را به تاخیر می اندازد و شما را برای مدت طولانی بیدار نگه می دارد.

راه‌هایی برای راحت‌تر به خواب رفتن شامل داشتن برنامه خواب منظم، ورزش چند ساعت قبل از خواب، حمام آب گرم یا بدیهی است که شب‌ها از نمایشگرها دوری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *