یک گام رو به جلو با انتخاب رشته صحیح کارشناسی ارشد

دفترچه انتخاب رشته، کنکوری دیگر

بسیار اتفاق افتاده است که داوطلبان کنکوری که رتبه بسیار خوب و چشمگیری را کسب کرده اند از ورود به دانشگاه ممتاز و مورد علاقه شان باز مانده و مجبور به تحصیل در رشته و دانشگاهی دیگر علی رغم کسب رتبه خوب می شوند. تحقیقات مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی این مورد را اثبات می کند که داوطلبان عزیز، حتی آنان که رتبه خوبی را کسب کرده اند بدون آگاهی کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه ها و نحوه پذیرش دانشجو در آنجا و حتی بدون داشتن اطلاعات کافی از نحوه انتخاب رشته و وارد کردن کد و رشته مورد نظر ، اقدام به انتخاب رشته غیر اصولی کرده و به طبع از قبول شدن در آن رشته باز مانده و ناامید می شوند. یکی از نکاتی که این داوطلبین عزیز ملزم به اجرای آن هستند مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته است.

مشاورین تحصیلی این مرکز با بیان این نکته که هر ساله شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه ها تغییر کرده و این تغییرات باعث سردرگمی داوطلب می شود ادامه می دهند که هر دانشجو برای قبولی در رشته مورد علاقه خود و نشستن بر روی یکی از صندلی های بهترین دانشگاه های ایران باید تلاش خود را به دو بخش اساسی تقسیم کند.

1-     درس خواندن و آماده سازی قبل از آزمون

2-     شیوه صحیح انتخاب رشته و تطبیق شرایط خود با ضوابط جدید ( مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته)

بسیاری از داوطلبین بر این باورند که تنها راه قبولی در یک دانشگاه خوب این است که آنان آزمون کنکور خود را خوب بدهند و رتبه ی خوبی کسب کنند. این مطلب درست است که در ابتدا باید رتبه خوبی را کسب کرد. درواقع این شرط لازم است اما شرط کافی نیست! بلکه مرحله بعدی تلاش از اینجا آغاز می شود که داوطلب باید با توجه به دفترچه انتخاب رشته، انتخاب رشته ای معقول و اصولی داشته باشد. خیلی از داوطلبین مطالعه این دفترچه را شوخی گرفته و بعداً از نتایج انتخاب خود ناراضی هستند و تقصیر را بر گردن سازمان سنجش می اندازند. اما همانطور که می دانیم این سازمان با ارائه دفترچه انتخاب رشته درواقع اتمام حجتی با داوطلبین کرده است.

توصیه اکید مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی، مطالعه مو به مو و دقیق دفترچه انتخاب رشته و سپس مشورت با مشاور تحصیلی با تجربه و به روز می باشد.ویژگی به روز بودن به این دلیل ضروری است که هرساله این ضوابط با توجه به شرایط موجود متفاوت خواهد بود. البته مشاورین ما با آشنایی کامل با شرایط و ضوابط جدید و با تجربیاتی که دارند می توانند شما را در این راه راهنمایی کرده و نگرانی های شما را از این بابت برطرف نمایند تا با یک انتخاب رشته خوب و اصولی به دانشگاهی خوب رفته ، در رشته مورد علاقه خود تحصیل نمایید و آینده درخشان را برای خود رقم بزنید.

7 دیدگاه دربارهٔ «دفترچه انتخاب رشته، کنکوری دیگر»

  1. با سلام من در کنکور امسال رتبه به نسبت خوبی در رشته ریاضی کسب کردم دفترچه را هم مطالعه کردم اما بعضی از موارد دفترچه را متوجه نشدم. میخواستم ببینم چجوری می تونم با مشاورین شما تماس برقرار کنم و سوالاتم را بپرسم؟
    ممنون

    1. دکتر مهرآرا بهرامی

      سلام مونا جان شما میتونید با شماره44034490 دفتر مرکزی کانون مشاوران ایران تماس بگیرید و به صورت تلفنی ، و یا حضوری مشاوره بگیرید

  2. سلام.من در کنکور 92 در رشته ریاضی رتبه 10.000آوردم.موقع ثبت نام،گزینه آموزگارو “خیر” زدم.ولی الان برای تربیت معلم مجاز شدم.میخواستم ببینم الان میتونم تربیت معلمو انتخاب کنم و امکان قبولی توی این رشته هست؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین.

  3. با سلام و عرض خسته نباشی من سال سوم نقشه کشی ساختمان در هنرستان کاردانش اصفهان میباشم والان نمیدانم چگونه باید وارد دانشگاه شوم اگر میشود یک راهنماییم کنید

    1. دکتر مهرآرا بهرامی

      در این مورد با مشاوران تحصیلی محل تحصیلتون صحبت کنید

      تمامی دانش آموزان شاخه کاردانش مجاز هستند درآزمون کاردانی پیوسته دررشته های متناسب با دیپلم خودشرکت نموده یا میتواننددر آزمونهای کاردانی دولتی و غیردولتی و علمی کاربردی شرکت نمایند به شرطی که 96 واحد درسی دوره سه ساله را تاپایان شهریور ماه همان سال گذرانده و فارغ التحصیل شوند. چنانچه هنرجویان کار دانش قصد تغییر رشته وادامه تحصیل و ورود به دوره یکساله پیش دانشگاهی را داشته باشند. بایستی در امتحان تعدادی از دروس تخصصی رشته مورد نظر مطابق جدول ذیل شرکت نماید .

      ریاضی فیزیک:

      جبر واحتمال، فیزیک 3،وآزمایشگاه ، حسابان

      علوم تجربی:

      زیست شناسی 2 و1 ، شیمی 3 وآزمایشگاه

      علوم انسانی:

      ادبیات فارسی تخصصی ، عربی 3

      هنر:

      طراحی 1،تاریخ،هنرجهان،مبانی هنرهای تجسمی

  4. سلام من رتبه 24000رشته ریاضی شدم میخواستم بدونم چه دانشگاهی چه رشته ای قبول میشم یاتو رشته معماری و برق میتونم قبول بشم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *