اطلاعیه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶

زمان ثبت نام :

بر اساس اطلاعیه رسمی سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 از 23 آبان شروع خواهد شد و داوطلبان تا 2 آذر ماه مهلت خواهند داشت و تمامی کدرشته محل‌هایی که در مرحله انتخاب رشته 96 تکمیل نشدند اعلام نیاز می‌کنند.

چگونگی ثبت نام :

پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 در تمامی رشته‌های ذکر شده، هر فرد می‌تواند 50 کدرشته محل را برگزیند. پس از تکمیل انتخاب رشته در سایت سنجش این سایت به شما یک کد رهگیری می‌دهد که باید آن را تا پایان اعلام نتایج نهایی حفظ کنید.

✔️ شرایط ثبت نام :

در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 از 2 بخش دانشجو جذب می‌شود. یکی بر اساس سوابق تحصیلی و دیگری برای حاضران در جلسه آزمون سراسری.
الف ) تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی اکثرا از دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی و گاهی پردیس‌های خودگردان هستند. در هر صورت برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 بر اساس سوابق تحصیلی نیاز نیست که داوطلب در کنکور سراسری 96 شرکت کرده باشد. در واقع داوطلب بر اساس معدل دیپلم یا پیش دانشگاهی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
ب) برای آن دسته از داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری 96 موضوع متفاوت است. آنها می‌توانند همانند سالیان پیش و بر اساس تجربه در رشته‌های دانشگاه‌های سراسری و روزانه ثبت نام کنند. در واقع این شانس برای آنان متصور است که حتی در رشته‌های پرطرفدار همچون رشته‌های پرطرفدار قبول شوند. در این مدل دیگر معدل دیپلم یا پیش دانشگاهی ملاک ارزیابی نخواهد بود.

چند نکته مهم در مورد تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶ :
✔️ همانند مرحله انتخاب رشته، کسانی که در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 در دانشگاههای روزانه پذیرفته می‌شوند، حق ثبت نام در رشته های روزانه کنکور سراسری 97 را از دست می‌دهند.
✔️ در صورت قبولی نهایی داوطلبان در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96، قبولی پیشین آنان منتفی تلقی خواهد شد . در صورت پذیرفته شدن نهایی این دسته از داوطلبان در تکمیل ظرفیت، با آنان بر اساس قوانین دانشجوی انتقالی رفتار می‌شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *