تحلیل آزمون های آزمایشی

یک نکته بسیار مهم این هست: با آزمونی که دادید احساسی برخورد نکنید. هدف از آزمون آزمایشی سنجش پیشرفت تا این روز و اصلاح عادات، روش ها و افزایش سطح کمی و کیفی مطالعه می باشد. اگر قرار بر این باشه که با نگرفتن نتیجه دلخواه دفترچه را به گوشه ای پرت کنید و زانوی غم بغل بگیرید مطمئنا پیشرفتی حاصل نخواهد شد. کلید پیشرفت شما تحلیل آزمون هست که امروز در کانال برنامه ریزی کنکور با آن آشنا میشوید.

لازم است که بعد از آزمون یک استراحت 1 ساعتی کرده و بعد از آن یک خودکار یا مداد رنگی دستتون بگیرید و بشینید اول درصدها را محاسبه کنید. تعداد صحیح، غلط و نزده ها را واضح روی دفترچه بنویسید.

در مرحله دوم باید با استفاده از پاسخنامه تک به تک سوالات را بررسی کنید. با بررسی سوالات در گام اول موضوع ، مبحث و فصل سوال را پیدا کنید، با توجه به پاسخ های خودتون به چند حالت زیر برمیخورید:

در صورت پاسخ غلط ؛ علت های احتمالی را بررسی کنید:

  • بی دقتی و اشتباه محاسباتی که با تکرار و تمرین بیشتر حل میشود.
  • ممکن است مبحث را خوانده باشید اما توان پاسخ گویی به سوال را نداشته اید. در این صورت یا نیاز تکرار و تمرین بیشتر نیاز دارید یا منبع درسی تان مورد اشکال است یا حتی ممکن است منبع مناسب بوده اما روش مطالعه اشتباه بوده که در هرصورت باید علت ان را پیدا کنید.

در صورت عدم پاسخ گویی ؛ علت های احتمالی را بررسی کنید:

  • کمبود زمان که علت آن عدم تسلط و زمان بر بودن حل شما در سوالات قبلی بوده است. پس باز هم به تکرار و تمرین بیشتر نیاز دارید.
  • ممکن است شما به سر فصل مورد نظر نرسیده باشید که در این صورت باید یا ساعت مطالعه خودتان را افزایش دهید یا برنامه درسی خود را تنظیم کنید یا تغییر دهید.
  • ضعف علمی ؛ در این حالت یا نیاز به تکرار و تمرین دارید یا اینکه اگر به اندازه کافی مطالعه کردید ممکن است مرور خوبی انجام نداده باشید یا اساسا منبع مورد مطالع مشکل دارد.

خب در آخر اشاره کنم که همه موارد گفته شده را با خودکار یا مداد رنگی خیلی مختصر و کوتاه در حاشیه دفترچه سوالات بنویسید یا بی دقتی ها را در برگه هایی یادداشت کنید. در آزمون های بعدی حتما روز قبل از آزمون دفترچه این آزمون و یادداشت ها را بخوبی مطالعه کنید تا اشتباهات را تکرار نکنید.بهترین مشاوره کنکور 97

در این صورت بهترین بهره برداری را از آزمون خود کردید و روش مطالعه، ساعت آن، برنامه، دقت و … شما روز به روز بهبود پیدا می کند.

نکته قابل ذکر دیگه این هست که اساسا ممکن است سوالات آزمون استاندارد نباشند و بیش از اندازه سخت طرح شده باشند. به این نکته هم توجه کنید پس همه تقصیرها را گردن خودتون نندازید.(اصولا آزمونهای قلم چی کمی سخت و گاهی پرت طرح می شوند و گزینه 2 سوالات معقول و نزدیک تری به کنکور دارد.)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *