تغییرات سال دوازدهم

آخرین اخبار تحصیلی

 

 افزایش کتب و ساعت درسی پایه دوازدهم متوسطه در سال تحصیلی جدید

مدیرکل دفتر تألیف کتاب ابتدایی و متوسطه نظری از افزایش کتب و ساعات درسی پایه دوازدهم متوسطه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

محمود امانی طهرانی اظهار کرد: در پایه دوازدهم متوسطه ساعت آموزشی دانش‌آموزان از ۲۴ ساعت به ۳۵ ساعت در هفته افزایش خواهد یافت و تمام امتحانات نهایی پایه یازدهم به پایه دوازدهم می‌رود.

وی تصریح کرد: ما باید سازمان سنجش را متقاعد کنیم که سوابق تحصیلی را جدی بگیرند تا سوابق تحصیلی دانش‌آموزان جایگزین نمره کنکور شود.

امانی با اشاره به اینکه برنامه‌های درسی و نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی کشوری، معیار گزینش دانش‌آموزان خواهد بو»، گفت: انتظار می‌رود مدارس فضای بهتری را فراهم آورند و بر همین اساس اعتبار تصحیح و طراحی آزمون بالا خواهد رفت و اعتبار تصحیح امتحانات دانش‌آموزان بالای ۹۹ درصد خواهد شد.

‌مدیرکل دفتر تألیف کتاب ابتدایی و متوسطه نظری عنوان کرد: تمام تلاش آموزش‌ و پرورش این است که امتحانات نهایی عامل انتخاب دانش‌آموزان باشد و این ارزش امتحانات آموزش و پرورش را بالا می‌برد که خود موجب پیشگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان  می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساعت آموزشی دانش‌آموزان پایه دوازدهم افزایش می‌یابد و همچنین مدارس فنی‌وحرفه‌ای از دو سال به سه سال افزایش خواهند یافت، باید نیروی انسانی در دوره متوسطه تداوم داشته باشد.

امانی طهرانی تشریح کرد: حجم کتاب‌های درسی در پایه دوازدهم باید کنترل شود؛ نمی‌خواهیم محتوا سنگین و دشوار باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *