روزهای پر التهاب انتخاب رشته

داوطلبین ورود به دانشگاه، همانطور که مطلع هستید در روزهای حساسی قرار داریم. نتایج اولیه کنکور اعلام شده و و شما نیز همانند بسیاری دیگر از داوطلبین در تب و تاب انتخاب رشته دانشگاه قرار دارید. انتخابی که بسیار سرنوشت ساز بوده و می تواند آینده شما را تغییر دهد.

با هر رتبه ای که کسب کردید و هر نتیجه ای که گرفتید اکنون دیگر وارد فاز جدیدی از تلاش برای ورود به دانشگاه شده اید. فازی به نام انتخاب رشته.بسیاری از داوطلبین انتخاب رشته را جدی نگرفته و تصور می کنند که چون رتبه خوبی کسب کرده اند دیگر کارشان به آخر رسیده و می توانند هر رشته و دانشگاهی را انتخاب کنند. بعضی دیگر برعکس گروه اول فکر می کنند که چون آزمون سراسری خود را آنطور که باید خوب نداده اند و نتیجه خوبی کسب نکرده اند دیگر شانسی برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته ای خوب را ندارند. اما به هیچ وجه اینگونه نیست. مشاورین تحصیلی ما در کانون مشاوران ایران و در بخش مرکز مشاوره تحصیلی طی تحقیقاتی و شواهدی که در این چند ساله داشته اند به این نتیجه رسیدند بسیاری از کنکوریان عزیز حتی آنان که رتبه قابل توجهی را کسب کرده اند پس از انتخاب رشته، از نتیجه به دست آمده راضی نمی باشند.

بسیاری از آنان که نتوانسته اند رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند و به اجبار مشغول تحصیل در رشته ای دیگر می شوند، از پیشرفت تحصیلی باز مانده و نمی توانند توانایی های خود را نشان بدهند.

البته در این میان عده ای نیز هستند که بدون تحقیق و آشنایی با یک رشته خاص ، آن را انتخاب کرده و پس از چند ترم متوجه می شوند که توانایی ادامه تحصیل در رشته انتخابی خود را نداشته و انصراف می دهند.

توصیه اکید مشاوران تحصیلی ما به داوطلبین ورود به دانشگاه در این روزهای حساس این است که فارغ از هر نتیجه و رتبه ای که کسب کرده اید، کار را تمام شده ندانید، بلکه تازه شروع کار و انتخابی مهم است. شما می توانید با مشورت گرفتن از مشاوران تحصیلی با تجربه و با یک انتخاب صحیح خود را به عنوان یک دانشجوی رشته مورد علاقه تان ببینید.

مرکز مشاوره تحصیلی با گرد هم آوردن مشاوران تحصیلی با تجربه و به روز و همچنین آشنا به تمامی ضوابط و شرایط پذیرش دانشجو در تمامی دانشگاه ها و برای هر رشته ای آماده کمک به داوطلبین عزیز در این روزهای پر استرس و پر التهاب می باشد. این نکته را فراموش نکنید که انتخاب رشته دانشگاه، دست کمی از خود آزمون کنکور سراسری نداشته و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

2 دیدگاه دربارهٔ «روزهای پر التهاب انتخاب رشته»

  1. سلام
    من امسال کنکور ریاضی دادم و برعکس چیزی که تصور میکردم نتیجه ام اصلا خوب نشد و بیشتر هم به خاطر کم کاری بود
    به نظرتون بهتره انتخاب رشته کنم و برم دانشگاه یا ریسک کنم و یک سال پشت کنکور بمونم ؟
    رتبه کشوریم 22000

    1. دکتر مهرآرا بهرامی

      دوست عزیز انتخاب شما بستگی مستقیم با خواست و علاقه شما داره
      اگر به رشته ای خاص علاقه مند هستید پس باید یک سال برای اون تلاش کنید
      در غیر اینصورت اگر برای شما تفاوتی نداره بهتره انتخاب رشته کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *