شرایط معافیت سربازی زلزله‌زدگان کرمانشاه اعلام شد

اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی ناجا:

▪️یکی از فرزندان مشمول خانواده هایی که تمام و یا حداقل دو نفر از اعضاء درجه یک خانواده خود (پدر،مادر،خواهر،برادر،همسر و فرزند) را از دست داده اند از معافیت خدمت سربازی بهره مند خواهند شد.

▪️در مواردی که سرپرست خانواده فوت کرده و یا به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد، تنها فرزند ذکور بالای 18 سال خانواده، از خدمت سربازی معاف خواهد شد.

▪️در صورت وجود فرزند ذکور دیگری که قادر به سرپرستی خانواده است، شرط برخورداری از معافیت، عدم سکونت فرزندان دیگر در شهر محل زلزله می باشد.

▪️سربازان متاهل دارای فرزند که همسر و یا فرزند خود را از دست داده اند و یا همسرشان به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد،نیز از معافیت بهره مند خواهند شد.

▪️سربازان متاهلی که دارای واحد مسکونی به صورت ملکی و یا اجاره در مناطق زلزله بوده،که در اثر زلزله،آسیب دیده و یا تخریب شده،در صورتی که تایید شود همسر وی در آن منزل سکونت داشته است، معاف خواهند شد.

▪️سربازان متاهلی که به دلیل از دست دادن پدر خود و پدر همسر، به علت اینکه همسرشان در محل وقوع زلزله بی سرپرست می‌باشد، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

▪️مشمولان واجد شرایط می‌بایست با مراجعه به ستاد بازسازی مناطق زلزله زده مستقر در فرمانداری یا بخشداری های شهرستان های زلزله زده، نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام و برای ثبت درخواست معافیت سربازی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *