خلاصه نویسی چیست!؟

فرزندان خود را برای درس خواندن عصبی نکنیم

همانطور که می دانید هر دانش آموزی در شیوه درس خواندن و مطالعات درسی با دانش آموز دیگر متفاوت بوده و نمی توان آنان را با هم مقایسه کرد. درست است که مطالعه آداب و رسوم مخصوص به خودش را دارد و باید یک سری اصول کلی را رعایت کرد، اما باید به شیوه و روش فرزند خود احترام گذاشته و آنان را تحت فشار نگذاریم.

بسیاری از والدین به اشتباه این تصور را دارند که با داد و فریاد و یا با تحت فشار قرار دادن فرزندشان می توانند آنان را مجبور به درس خواندن کنند غافل از اینکه آن بچه هرچند با زور درس می خواند اما اصلاً حواس خود را معطوف درس نکرده و فقط ادای آن را در می آورد. در این هنگام است که والدین اشتباه بعدی را مرتکب شده و با مقایسه فرزندان خود با دیگران و تحقیر آنان بدون در نظر گرفتن این نکته که هر کس ویژگی های مخصوص به خود را دارد فکر آنان را مخدوش کرده و لطمه ای بسیار بزرگ به آنان می زنند.

اما باید چه کرد؟! چگونه فرزندان خود را مشتاق به درس خواندن کنیم؟

مشاوران ما و مشاور تحصیلی ما با تجربه ای که دارند، در مرکز مشاوره تحصیلی آماده این هستند تا با ارائه راه کار های خود را با توجه به خصوصیات فرزندان شما، آنان را به موفقیت در مسیر تحصیلی خود کمک کنند. این مشاوران با تاکید بر این نکته که باید به روش مطالعه فرزند خود احترام گذاشته و اجبار را فراموش کنیم ادامه می دهند که فضای مطالعه باید به دور از تنش و اضطراب بوده و با فراهم کردن محیطی آرام طمینه را برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عزیز فراهم کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *