به فرزندان خود اعتماد به نفس دهید

فرزندان شما برای پیمودن راه سخت و دشوار تحصیل و کسب علم و همچنین برای ورود به دانشگاه، روزهای سختی را پیش رو دارند. آنان در این روزهای سخت کسی را می خواهند که بتواند به آنان روحیه داده و این اعتماد به نفس را در آنان تقویت کرده تا بتوانند به این مسیر ادامه دهند و بدانند که اگر تلاش خود را به صورت کامل انجام دهند با پشتوانه ای به نام پدر و مادر می توانند صد در صد به موفقیت رسیده و ضمن پیشرفت و کسب یک مقام و منزلت اجتماعی، باعث خشنودی والدین خود شوند.

اما والدین عزیز چگونه می بایست این اعتماد به نفس را در فرزندان خود القاء کنند؟

بنا بر نطر مشاوران تحصیلی ما در مرکز مشاوره تحصیلی، و بر طبق تحقیقات انجام شده، بیشتر والدین زور را در دستود کار خود قرار داده و در روزهایی که فرزندشان بنا به هر دلیلی درس نمی خواند وی را با تحمیل زور مجبور به درس خواند می کنند. این والدین باید بدانند که هبچ گاه به هدف خود نرسیده و نه تنها فرزندشان در آن روز تمرکز لازم برای درس خواند را ندارد بلکه اعتماد به نفس خود برای ادامه این راه سخت را از دست می دهد. بنا براین در این مواقع می بایست لطافت لازم را به خرج داده و علت درس نخواند فرزند دلبندمان را جویا شویم. سپس با بیان اینکه هیچ مشکلی وجود نداشته و وی می تواند به بازی بپردازد، ذهن فرزندمان را از فکر کردن به دغدغه خویش دور کنیم. پس از مدتی او را صدا زده و در کمال آرامش با وی صحبت کرده و از آینده درخشانی که با درس خواندن برای وی رقم می خورد سخن بگوییم. سپس به او اعتماد به نفس بدهیم و گوشزد کنیم که با تلاش می تواند به اهداف خود برسد.

خواهید دید که با این روش فرزندتان چنان علاقه درس شده و با اعتماد به نفس جلو می رود که خودتان از نتایج به دست آمده از سوی او متعجب خواهید بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *