اهمیت خوردن صبحانه برای دانش آموزان

می توان گفت صبحانه بهترین وعده غذایی چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان است . خوردن صبحانه مناسب و مغذی باعث بالا رفتن کارایی مغزی دانش آموزان و تامین کننده مناسب انرژی آن ها برای درس خواندن می باشد. پس لطفا صبحانه را جدی بگیرید

چرا صبحانه مهم است؟

پس از خوردن شام و خوابیدن بدن مدت طولانی تری نسبت به سایر وعده ها گرسنه می ماند و در هنگام خواب نیز فعالیت های بدن کاهش یافته اما هضم غذا همچنان ادامه میابد پس از بیدار شدن از خواب سطح انرژی بدن و مواد مغذی بدن کاهش یافته و بیشترین جذب را در این حالت دارد بنابراین اگر ما در این وعده از مواد مفید و پر انرژی استفاده کنیم به راحتی جذب بدن می شوند و بدن برای فعالیت روزانه آماده می شود.

 صبحانه خوب چیست؟

از نظر پزشکان صبحانه ای مناسب می باشد که کالری و انرژی مناسب و نیز این انرژی برای مدتی برای بدن باقی بماند به خصوص برای دانش آموزان مواد قندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در حین انجام فعالیت های ذهنی بیشترین میزان قند مصرف می شود بنابراین باید از یک منبع مناسب تامین شود.

بهترین مواد خوراکی برای صبحانه 

عسل: 

عسل از بهترین مفید ترین منابع تامین کننده قند طبیعی بدن می باشد که در عین سبک بودن پر از انرژی نیز هست سعی کنید اگر فرزندتان صبحانه چای میخورد او را عادت دهید تا به جای شیرین کردن چای با شکر از عسل استفاده کند .

شیر و پنیر :

از بهترین منابع تامین کننده کلسیم برای فرزندانتان می باشند توصیه می شود هر دو در وعده غذایی استفاده شوند و به جای چای از شیر استفاده شود.

گردو : 

منبع چربی های مفید می باشد و برای فعالیت های مغزی و کارایی ذهنی نیز بسیار مفید میباشد

تخم مرغ:

تخم مرغ نیز تامین  پروتئین بدن می باشد. پزشکان توصیه میکنند چه بزرگسالان و چه کودکان روزانه 1 عدد تخم مرغ مصرف کنند تا پروتئن مورد نیاز بدنشان به خوبی تامیین شود.

بیشتر بخوانید : عوامل مهم درس نخواندن کودکان

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *