معرفی رشته هوشبری

مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته

هوشبری یکی از شاخه های پیرا پزشکی میباشد که در آن فردی که در مقطع کاردانی و یا تحصیلات تکمیلی رشته هوشبری تحصیل کرده و به عنوان دستیار متخصصین بیهوشی فعالیت میکنند و همراه با متخصص بیهوشی مسئول انجام فعالیت های بیهوشی بیماران میباشند.

متخصصین هوشبری در زمینه هایی نظیر آشنایی با گازهای خون، شناخت دستگاه ها و ابزار های هوشبری ، استریل کردن دستگاه های بیهوشی،آشنایی با علائم حیاتی و حفظ و کنترل این علائم از ابتدای عمل جراحی تا زمان به هوش آمدن بیمار هستند.

هنگامی اهمیت این رشته تحصیلی را متوجه می شویم که اندکی دستمان زخم می شود و از درد ناشی از آن ممکن است بسیار اذیت شویم حال آنکه در عمل های جراحی ممکن است بدن به صورت عمقی و در سطح وسیع توسط پزشکان پاره شده و عمل جراحی انجام شود با این وضع تصور کنید که اگر هوشبر ها و متخصصین بیهوشی نبودند بیماران چه درد های شدیدی را به ناچار باید متحمل میشدند .

هوشبر ها توانایی انجام موارد زیر را دارند

دستگاه های اندازه گیری گاز خون و دستگاه های مربوط به بیهوشی را به خوبی میشناسند.

با دستگاه های مانیتورینگ و بیهوشی و همچنین بخش های مراقبت ویژه آشنایی دارند و قادر به استریل وسایل مربوط به بیهوشی را دارا هستند .

با علائم حیاتی به خوبی آشنایی دارند و میتوانند علائمی نظیر تنفس و علائم قلبی را از آغاز عمل جراحی تا پایان بررسی و تنظیم کنند تا بیمار در حین بیهوشی دچار مشکلی نشود .

آموزش درس خواندن مفهومی

در قسمت های مختلف بیهوشی دستیار متخصصین بیهوشی میباشند و به عنوان افراد تکمیل کننده کادر عمل های جراحی می باشند.

به یاد داشته باشید که افرادی که کاردانی و کارشناسی هوشبری دارند به طور مستقل نمی توانند اقدام به بیهوشی بیماران بکنند و لازم است که حتما به عنوان دستیار متخصصین رشته بیهوشی اقدام به این کار کنند.

بازارکار این رشته با توجه به اینکه هوشبر ها جزو افراد کادر جراحی ها میباشند و در همه ی عمل ها ممکن است وجود یک هوشبر ضروری باشد درخواست نیاز برای جذب این کاردان ها و کارشناس ها زیاد میباشد. 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *