تنبلی چیست و چه راه حل هایی دارد؟!

دوره شبانه راهی برای انتخاب رشته خوب

بازار انتخاب رشته و بحث نحوه انتخاب و گزینش دانشجو در این چند روزه بسیار داغ بوده و دانشجویان و داوطلبان ورود به دانشگاه در تب و تاب  بهترین انتخاب رشته در بهترین دانشگاه با توجه به توانایی ها و شرای خود می باشند. اما بسیاری از دانشجویان که رتبه متوسطی آورده اند و امکان ورود عادی به یک دانشگاه خوب و تحصیل در رشته مورد علاقه خود را ندارند، گزینه دانشگاه های شبانه را مد نظر قرار نداده و از آن می گذرند.این داوطلبان با توجه به مشاوره های اشتباه و اطلاعات نادرستی که درباره دانشگاه و رشته شبانه دارند، و یا اصلاً عدم آگاهی از این نوع انتخاب رشته از گزینش آن صرف نظر کرده و بهترین فرصت را از دست می دهند.

دانشکاه های شبانه درواقع به منظور تحصیل دانشجویانی به وجود آمده که شاغل بوده و امکان تحصیل در تمامی روزهای هفته را ندارند. رفته رفته این نوع انتخاب برای همه عادی شده و روزهای ارئه کلاس و استاد نیز با دوره های روزانه یکی شده است به گونه ای که برخی کلاس های ارائه شده برای دوره شبانه و روزانه یکسان و در یک زمان می باشدو داوطلبین هر دو دوره در کنار یکدیگر به تحصیل می پردازند.البته تحصیل در دوره شبانه، قطع به یقین تفاوت هایی با دوره روزانه دارد. پرداخت شهریه، عدم ارائه این دوره توسط تمامی دانشگاه ها، امکان استفاده از خوابگاه برای تعدادی کمی از دانشگاه ها ، از بین دانشگاه هایی که دوره شبانه برگزار می کنند و همچنین تشکیل برخی از کلاس ها در ساعات بعدازظهر از تفاوت های عمده دوره روزانه و شبانه می باشد.

اما در مجموع توصیه مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی این است که فرصت استفاده از دوره شبانه را از دست نداده و با انتخاب این دوره وارد دانشگاه خوب شده و مشغول به تحصیل در رشته مورد علاقه خود شوند.

2 دیدگاه دربارهٔ «دوره شبانه راهی برای انتخاب رشته خوب»

    1. دکتر مهرآرا بهرامی

      با سلام
      متاسفانه کانون مشاوران ایران اجازه درج یا پیشنهاد وب سایت دیگری رو ندارد در صورت تمایل می توانید آدرس وب سایت کانون مشاوران ایران را در وب سایتتان درج نمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *